پرستو
خوش آمدید به سایت پرستو


تصاویر تصادفی

 

تکیاپوتک

مکیاجنا


دو شنبه 8 مهر 1387برچسب:تصاویر , عکس,عکس تک,,

|
 

بلند پرواز

بلند پرواز


پنج شنبه 21 شهريور 1398برچسب:پ,,و,ا,,ب,ک,,ن,

|
 

آموزش هک و جلوگیری از هک شدن مودم ADSL

تو این تاپیک قراره هک مودم های dsl و راه های ایمن کردن اونها رو از دید هکر داشته باشیم
در ابتدا باید به یه سری از نکات توجه کنیم تو این تاپیک کسی مک آدرس ای پی خودش یا یوزر های دی اس ال دیگران رونباید لو بده
چیز هایی که باید از قبل دربارش دونسته باشین
ای پی
مک آدرس
تنظیمات مودم
پورت ها در کامپیوتر
نرم افزار های خاص که ضمیمه میشه

                                                    

ادامه مقاله در ادامه مطلب



ادامه مطلب

جمعه 8 شهريور 1392برچسب:ADSL,

|
 

اوقات فراغت کودکان

اوغات فراغت کودکان

 

 

 

 

 

 

 

 

مقاله در ادامه مطلبآرام



ادامه مطلب

پنج شنبه 7 شهريور 1392برچسب:کودکان,علایق,کودک,

|
 

تصاویر اینترنت


 

 

 

بقیه ی تصاویر از دنیای الکتر ونیک در ادامه مطلبβ



ادامه مطلب

پنج شنبه 7 شهريور 1392برچسب:کامپیوتر,اینترنت,جهان,علم,

|
 

حساسیت

تنهاترینهیچ همدردی نمی‌یابم سزای خویشتن
می‌نهم چون بید مجنون سر به پای خویشتن


پنج شنبه 7 شهريور 1398برچسب:درد,هم درد,دل,خالی,شک,درمان درد,مسافرت,

|
 

سر گرمی در پارک

پارگ رباطیhttps://plus.google.com/u/0/photos/110023707389740934545/albums/5917371325817502481/5917371320048898034


 

كسي كه به سفر عادت دارد، مي داند كه هميشه لحظه اي فرا مي رسد كه بايد رفت

 

بعضی موقه باید بریسفر


پنج شنبه 7 شهريور 1392برچسب:هندوانه ,سفر,سفره ای سفر,گردش,سرگرمی,

|
 

نود32

نود32نود32نود32


چهار شنبه 6 شهريور 1387برچسب:نود32,یوزروپسوردنود32,

|
 

قالب

انتخاب قالب وبلاگها...

انتخاب هر نوع قالب برای همه بلاگ ها....به ادامه ی مطلب...



ادامه مطلب
 

کی ورد

کی ورد روی لباس


سه شنبه 5 شهريور 1392برچسب:کی ورد ,لباس کی وردی,,

|
 

کره زمین ناسا

کره زمین


سه شنبه 5 شهريور 1398برچسب:کره,زمین,ناسا,

|
 

کره

چند وقت پیش ناسا شگفت انگیز ترین عکس کره زمین را برای عموم منتشر کرد.این تصویر که Blue Marble 2012 نام گذاری شده، توسط ماهواره ناسا که وظیفه رصد کردن زمین را برعهده دارد عکس برداری شده است. در ادامه لینک دانلود تصویر با رزولوشن بسیار بالا را مشاهده خواهید کرد.

 

به گزارش خانه آی تی و به نقل از زومیت این تصویر از ترکیب چندین عکس گرفته شده توسط ماهوراه Suomi NPP از زمین بدست آمده است. این ماهوراه به تازگی توسط ناسا به فضا پرتاب شده است. Suomi NPP نسل جدید ماهوراه ناسا می باشد که مجهز به جدیدترین فناوری های تحقیقاتی بوده و وظیفه آن رصد کردن کره زمین است. این ماهوراه فاکتورهای مختلفی را برای بررسی تغییرات زمین در نظر می گیرد. اطلاعات بیشتر را در وب سایت ناسا بخوانید.

کره زمین


سه شنبه 5 شهريور 1387برچسب:کره,زمین,ناسا,

|
 

کامپیوتر

پیشرفت سریع تکنولوژی به ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات هر روز چشم اندازهای وافق های روشن تری برای رسیدن به مدارج علمی فنی و صنعتی بالاتر وحل مشکلات ومسائل بشر ارائه می کند امروزه اشنایی با رایانه و توانایی کاربرد ان ها چنان اهمیتی یافته است که توانایی استفاده از رایانه واینترنت را معیار سواد افراد می دانند هر جنبه از مدیریت در عصر پیشرفت (جدید)جهت رونق شدیدا به اطلاعات وابسته می باشند چیزی بدون اطلاعات قدرت پیش نمی رود وبه طور کلی باور بر این است که اطلاعات قدرت است واینکه هر کس اطلاعات داشته باشد دارای قدرت می باشد  ان منبع مهمی است که برای توسعه دیگر منابع مورد نیاز می باشد تغییر شرایط و محیط های برای ترویج(انتشار)صحیح اطلاعات رادر سطوح مختلف ایجاب نموده است توسعه وبکارگیری سیستم های اطلاعات مدیریت یک پدیده پیشرفته ان است که با بکار گیری اطلاعات دقیق در نظر گرفته می شود که منجرب طراحی برنامه ریزی بهتر تصمیم گیری  بهتر شود و نتایج بهتر شود وتحولات فنی  و تکنولوژی با سرعت فرایندی در حال شکل گیری است ما وقوع این تحولات در عرصه فناوری هرگز به معنی تامین ارامش اسایش بشر نبوده در بسیاری از موارد محضلات اجتماعی را حل نکرده بلکه ان ها را تشدید نموده است و سهم افراد بشر  از منافع و مضار و فناوریهای مدرن یکسان نیستند بدین معنی که هر پدیدهای مدرن به گروهی  سود وبه گروهی ضرر وزیان می رساند امروزه اصحاب عصر فناوری مدعی هستند که هر چه اطلاعات شما در زمینه رایانه بیشتر باشد قادر خواهید بود مشکلات و موانع بیشتری را حل کنید.

 كامپيوتر چيست و چگونه كار مي كند؟

 تاریخچه کامپیوتر:

بشر اوليه شمارش را باانگشتان دست و اندازگيري كميت ها رابا بعضي از اعضاي بدن مانند دست و پا انجام ميداد و بدين ترتيب واحدهاي اندازه گيري مانند وجب و قدم بوجود آمد . سيستم دهدهي امروزه كه براي بيان كميتها بكار ميرود از بكار بردن انگشتان دست براي انجام شمارش نتيجه شده است . قديمي ترين دستگاهي كه براي شمارش و انجام محاسبات عددي بكار ميرفت چرتكه بود كه در حدود 610 سال قبل از ميلاد در خاور دور ساخته شد . پيشرفت مهم بعدي در زمينه محاسبات عددي در سال 1614صورت گرفت كه درآن موقع نپر (Nepeir) جدولهاي لگاريتم را تهيه و چاپ كرد.

در سال 1642 پاسگال (Pascal) اولين نوع ماشين حساب را تهيه نمود كه نوع اوليه آن فقط عملهاي جمع و تفريق را انجام ميداد و بعدها توسط دانشمندان ديگري تكميل شد و عمل ضرب را نيزممكن ساخت . دراواخر قرن هفدهم لايبنيتز(Leibnitz) ماشين حساب ساخت كه عمل نگهداشتن رقمها را از يك مرتبه به مرتبه ديگر انجام ميداد و اين يك قدم مهم بسوي تكميل ماشينهاي حساب بشمار ميرفت . در اوائل قرن نوزدهم بابج (Babbage) ماشين حساب طرح كرد كه ميتوانست محاسبات عددي را انجام دهد و جوابها را چاپ نمايد . درطرح بابج پيش بيني شده بود كه ماشين بطور خودكاراز دستورهاي ذخيره شده معيني پيروي كند و محاسبات لازم را انجام دهد . ماشين بابج هرگز ساخته نشده زيرا ابزارهاي فني آن زمان لازم براي ساختن اجزائ چنين ماشيني را نداشتند و در واقع  طرح بابج پيشرفته تر از تكنولوژي آن زمان بود .

نخستين كامپيوتر الكترونيكي در سال 1940 توسط آزمايشگاهاي تلفن بلBell) (Telephone Laboratories ساخته شد كه فقط مي توانست در مورد محاسبات عددي بكار رود . در نيمه اول دهه 1940 دكترهاوردآيكن (Howard Aiken) از دانشگاه هاروارد كامپيوتري كه بنام Mark I معروف است ساخت كه بارله هاي الكنرومغناطيسي و كارتهاي منگنه شده بكار مي كرد . 
شايد بزرگترين پيشرفت در كامپيوترهاي خود كار زماني صورت گرفت كه درسال 1945 دكتر جان فن نويمن (John Von Neumann) نظريه ذخيره كردن برنامه رادر درون كامپيوتر بيان نمود . سيستم كنترل در كامپيوترهاي پيشين بوسيله صفحه هاي سيم پيچي شده خاص يا دستورهائي كه در برخي وسايل بيروني مانند نوار كاغذي منگنه شده يا كارت منگنه شده ذخيره مي گشتند انجام مي گرفت. اولين كامپيوتر با برنامه ذخيره شده (Stored Program Computre) بنام EDV AC معروف است كه درسال 1964بوسيله دانشگاه پنسيلوانيا براي استفاده نيروي زميني آمريكا ساخته شده . در اين ماشين برنامه مستقيما درون حافظه قرار داده ميشد بطريقي كه يكايك دستورها بلافاصله پس از آنكه دستور پيشين انجام مي گرفت آماده اجرا بود . 
كامپيوتر ENIAC كه در دانشگاه پنسيلوانيا براي قسمت اردنانس نيروي زميني در ايالات متحد شاخته و در سال 1946 تكميل شد ، يك قدم بزرگ در راه ترقي و در عين حال يك گام نزولي از نقطه نظر تكنولوژي نسبت به EDVAC مي باشد. ENIAC نخستين كامپيوتري بود كه همه كارهاي درروني را آن بصورت الكترونيكي انجام مي گرفت اما داراي هيچگونه برنامه ذخيره شده نبود و در نتيجه ترتيب اتصال بيروني بسيار پيچيده اي در آن بكار مي رفت . اين  كامپيوترها بد نبال كامپيوترهاي ديگري كه پيشرفتهاي بسياري در زمينه هاي سرعت ، حافظه وقابليت اعتماد بوجود آوردند تكميل شدند . پس از پايان جنگ جهاني دوم ، پيشگامان صنعت ماشينهاي كامپيوتر مانند IBM، CDC،، NCR،، SRC،N ، كامپيوترهاي الكنرونيكي همه منظوره وجود آوردند .

كامپيوتر UNIVACI كه در سال 1951 بوسيله SRC تهيه گشت نخستين كامپيوتر الكترونيكي بود كه براي فروش در بازار ساخته مي شد . در كامپيوترهاي مدرن امروزه براي فشردگي و قابليت اعتماد ، بيشتر از ترانزيستورها ز مدارهاي يك پارچه و عناصر مغناطيسي مينياتوري اسستفاده ميشود . اين كامپيوترها محاسبات پيچيده را با چنان سرعت و دقتي انجام ميدهند كه توانائي انسان در  مقايسه با  آنها براستي بسيار ضعيف ميباشد . مثلا كامپيوترهاي بزرگ امروزه ميتوانند در حدود 10 ميليون عمل جمع يا تفريق را در ظرف يك ثانيه انجام دهند . در حال حاضر كامپيوترهاي الكترونيكي نه تنها انسان را از انجام كارهاي تكراري بسيار كننده آسوده ساخته اند ، بلكه براي درك بهتر محيط به او كمك شاياني می نمایند.

  کامپیوتر چیست؟

 کامپیوتر دستگاهی است دارای حافظه وقابل برنامه ریزی که قادر است عملیات ریاضی ومنطقی را به سرعت بالا انجام داده ونتیجه را  ارایه می دهد.

   مزایایی کامپیوتر نسبت به انسان؟

1-سرعت زیاد در انجام عملیات  2-دقت و صحت انجام کار 3-حافظه زیاد  4-قابلیت اطمینان  5-کاهش هزینه

  مزایایی انسان نسبت به کامپیوتر؟

1-انسان موجودی خلاق بوده و قادر به ابداع اختراع  و نواوری است.

2-انسان قادر است در مواجهه با مسائل جدید راحل ها و تصمیمات نو  آور

 سخت افزار چیست؟

به کلیه قطعات فیزیکی وقابل لمس کامپیوتر و مدارات الکترونیکی ومکانیکی را گویند.مانند :ماوس ومانیتور ومودم وصحفه کلید و................

  شناخت برد اصلی  یا(mainboard)؟

 تاریخچه مادر بورد:
برد اصلی (MotherBoard) يکی ازاجزای اساسی و مهم کامپيوترهای شخصی محسوب می گردد.در سال 1982همزمان با ارائه اولين کامپيوترهای شخصی از برد اصلی استفاده گرديد. اولين برد اصلی از لحاظ اندازه نسبتا" بزرگ و بر روی آن ريزپردازنده 8080 نصب گرديد. اين برد شامل BIOS ، سوکت هائی برای حافظه مربوط به CPU و مجموعه ای از اسلات ها بود که کارت هائی از طريق آنها به برد اصلی متصل می گرديدند. در صورتيکه قصد استفاده از فلاپی درايو و يا يک پورت موازی و ... وجود داشت، می بايست يک برد جداگانه تهيه و آن را از طريق يکی از اسلات های موجود، به برد اصلی متصل کرد. وضعيت فوق سرگذشت اولين بردهای اصلی استفاده شده در کامپيوترهای شخصی بود. شرکت های آی . بی .ام و اپل با ايجاد تغييرات اساسی، بردهائی را طراحی نمودند که امکان اضافه کرد پتانسيل های دلخواه و جديد در هر زمان ميسر بوده و توليد کنندگان متعدد بتوانند محصولات خود را بر اساس استانداردهای فوق طراحی و به بازار عرضه نمايند. برداصلی يک مدار چاپی چند لايه است . مسيرهای مسی که Traces ناميده می گردند، امکان حرکت سيگنال و ولتاژ را بر روی برد اصلی فراهم می نمايند. ازتکنولوژی چند لايه استفاده شده تا بدين طريق برخی از لايه های برد ، قادر به حمل داده برای BIOS ، پردازنده و حافظه بوده در حاليکه لايه های ديگر ولتاژ و Ground را بدون نگرانی از اتصال کوتاه جابجا نمايند. اندازه گذرگاه داده (Data Bus) برد های اصلی جديد دارای يک گذرگاه داده ئی شصت و چهار بيتی می باشند. گذرگاه فوق عرض بزرگراهی را نشان می دهد که داده ها در طول آن حرکت و دراحتيار پردازنده گذاشته شده و يا پردازنده نتايج عمليات خود را از طريق آنها ارسال می نمايد.

  chipset   مادبورد چیست؟

يك Chipset مادربورد، تمام اطلاعاتي كه از طريق كانالهاي اطلاعاتي (Buses) مادربورد جريان مي يابد را كنترل مي كند. عملكرد اوليه Chipset مادربورد، هدايت اين اطلاعات به محل صحيح مادربورد و بنابراين بخشهاي صحيح مي باشد.

  بخشهاي يك مادربورد؟

مادربورد شامل اتصالات بسياري براي تمام بخشها مي باشد. مادربوردها شامل شكاف هاي گسترش مانند ISA، PCI، AGP و سوكتهاي DIMM مي باشند. به علاوه آن شامل اتصالات بيروني براي كارت صداي Onboard شما، درگاههاي موازي و سريال، درگاههاي PS/2 براي موس و صفحه كليد و همچنين اتصالات Firewire و شبكه مي شود. بنابراين مادربورد نقش مهمي در عملكرد PC شما دارد، تمام بخشهايي را كه شما مي خريد به اين بستگي دارند كه مادربورد اتصالات صحيحي كه قابل دسترس و كارآمد مي باشد را داشته باشند. اگر شما Case كامپيوتر خود را باز كنيد، مادربورد يك قطعه صفحه مدار مستطيل شكل و مسطح است كه به نظر مي رسد هر چيزي به يك دليلي به آن متصل شده است. آن شامل بخشهاي كليدي زير مي باشند: يك ريزپردازنده "Socket" كه تعريف مي كند كه مادربورد چه نوع واحد پردازش مركزي را استفاده مي كند. يك Chipset كه سيستم مدار منطقي كامپيوتر را تشكيل مي دهد و معمولا آن از دو قسمت كه پل نام گرفته اند (يك پل شمالي و در مقابل آن پل جنوبي) تشكيل مي شود و CPU را به بقيه سيستم متصل مي كند. يك تراشه سيستم ورودي/ خروجي (BIOS) كه اصلي ترين عملكرد يك كامپيوتر و چگونگي تعمير آن را كنترل مي كند. و يك ساعت بلادرنگ كه تراشه اي است كه با باطري كار مي كند و زمان سيستم و عملكردهاي اصلي ديگر را حفظ مي كند. به علاوه مادربورد شكافها يا قسمتهايي براي الحاق قسمتهاي جانبي گوناگون يا پشتيباني از سيستم/ سخت افزار دارد. در آنجا يك Accelerated Graphics Port وجود دارد كه منحصرا براي كارتهاي ويدئو استفاده مي شود، Integrated Drive Electronics كه هم كنشگرها را براي درايوهاي هاردديسك تهيه مي كند، حافظه يا كارتهاي RAM و PCI كه از ميان ديگر چيزها اتصالات الكترونيكي را براي كارت كپچر ويدئويي و كارتهاي شبكه تامين مي كند. خريدن يك مادربورد مناسب بهترين كار مي باشد، مخصوصا اگر شما براي خريد وسايل اضافه در آينده برنامه ريزي كرده ايد.

هرگونه برداشت با ذكر منبع و نام نويسنده  بلا مانع است.http://www.aiapir.com/index.php?option=com_content&task=view&id=86&Itemid=116


سه شنبه 5 شهريور 1392برچسب:کامپیوتر,چیست,؟,

|
 

 

مانیتور

 

 

حتما براي كاربران رايانه تاكنون پيش آمده است كه هنگام كار با پرش‌هاي مداوم تصوير روي مانيتور مواجه شوند. اين پرش‌ها يا لرزش تصوير نه تنها باعث خستگي چشم مي‌شود، بلكه به چشم نيز آسيب مي‌زند. پس بايد علاوه براينكه علت آن را بيابيم، به سرعت اين ايراد را برطرف كنيم. البته لرزش تصوير در مانيتور هميشه به معناي ايراد داشتن اين مانيتور نيست. اگر تصوير مانيتور شما فقط در زمان روشن شدن مانيتور وجود دارد و به‌سرعت کاهش يافته و محو مي‌شود، کاملا طبيعي است و در اثر Degaussing است، اما اگر لرزش به شکل جابه‌جايي مکاني جزئي تصوير است، به آن Jitter مي‌گويند که ناشي از وجود ميدان متناوب خارجي است و در اين صورت لازم است وسايل نزديک به مانيتور را دور کنيد. اگر لرزش مداوم و به صورت تغييرات سريع در شدت نور صفحه است، به آن Flicker مي‌گويند که ناشي از انتخاب ناصحيح فرکانس عمودي کارت گرافيک است. براي اصلاح آن، مي‌توانيد از نرم‌افزار‌هاي ويژه‌اي استفاده کنيد يا در Start>Control panel>Display>Setting>advanced فرکانس عمودي (Refresh rate) را 85 Hz يا بيشتر انتخاب کنيد. اگر ميزان لرزش بيشتر از مورد بالا باشد، ناشي از اشتباه در تنظيم کارت گرافيک به شکل Interlace است. کارت گرافيک را به صورت Non-interlace تنظيم كنيد.


سه شنبه 5 شهريور 1392برچسب:مانیتور,نمایش,دیدن,فاصله,حفظ,

|
 

مانیتور

صفحه نمایشگر D2342p از نوع مات است اما هنوز مقداری از نور محیط را منعکس می کند. روشنایی تصویر و کنتراست این مانیتور بسیار خوب است اما به دلیل فناوری FBR ال جی و ماهیت نمایشگرهای سه بعدی Passive که در آنها خطوط مربوط به تصاویر مربوط به چشم چپ و راست در یک تصویر شکل می گیرند، اگر با دقت به تصویر دو بعدی نگاه کنید خطوط تصویر را مشاهده می کنید. در واقع فاصله بین خطوط تصویر کمی بیشتر از مانیتورهای معمولی است. با آزمایشی که توسط نرم افزار DisplayMate انجام دادیم متوجه شدیم که طیف رنگ تیره تا سفید این مانیتور خیلی خوب نیست. اما رنگ ها بصورت شفاف و زنده نمایش داده می شوند.

با وجود نمایش جذاب رنگ ها در این مانیتور FULL HD، عمق رنگ مشکلی در آن پایین است. با تنظیمات پیشفرض و تنظیمات دستی متعددی که روی D2342P امتحان کردیم، باز هم عمق رنگ مشکی تغییر زیادی نکرد. در بعضی تصاویر رنگ مشکی به صورت خاکستری تیره نمایش داده می شود.

پنل های TN معمولا زاویه دید خوبی ندارند. ولی زاویه دید افقی این مانیتور نسبت به مانیتور های مجهز به پنل TN خیلی خوب است. البته زاویه دید عمودی مانیتور معمولی است و مانند سایر مانیتور های TN، با مشاهده تصویر از بالا و پایین، رنگ ها را به صورت تیره مشاهده می کنید.

در تصاویر تیره Backlight bleeding یا نفوذ رنگ سفید پس زمینه، مشاهده نمی شود و تصاویر تیره، به صورت یکدست نمایش داده می شوند. تصاویر رنگی در این مانیتور به دلیل قدرت بالای آن در نمایش رنگ ها، بسیار جذاب به نظر می رسند.

مشخصات فنی مانیتور LG D2342P:

Screen Size: 23″
Panel Type: TN
Aspect Ratio: 16:9
Resolution: 1920 x 1080px
Brightness: (cd/m2)250
Contrast Ratio (DFC): 5,000,000:1
Response Time: 5 ms
Viewing Angle: 170°/160°
Display Colors: 16.7 M
Panel Surface: Anti-Glare, 3H

مشخصات کامل فنی این مانیتور را در وب سایت مادیران مشاهده کنید.

کیفیت تصاویر سه بعدی در مانیتور LG Cinema 3D:

برای مشاهده تصاویر سه بعدی در این مانیتور به یک عینک Passive ارزان و سبک نیاز دارید. برای آزمایش کیفیت سه بعدی در این مانیتور ما سه بازی Call of Duty: Modern Warfare 2، FIFA 2012 و GRID را آزمایش کردیم.

ال جی برای تبدیل بازی ها به حالت سه بعدی از نرم افزار TriDef 3D استفاده می کند. این نرم افزار برای هر بازی یک پروفایل دارد و از روی الگوهای تعریف شده در آن پروفایل، بازی ها را سه بعدی می کند. اگر بازی مورد نظر شما در لیست پروفایل های این نرم افزار نباشد می توانید پروفایل آن را از اینترنت دریافت و به نرم افزار اضافه کنید. تمام بازی هایی که ما می شناختیم در لیست پروفایل های این نرم افزار وجود داشتند. اما اگر بازی در لیست وجود نداشته باشد می توانید حالت پیش فرض را انتخاب کنید که در این حالت کیفیت تصاویر سه بعدی خیلی مطلوب نخواهند بود.

نرم افزار TriDef 3D رایگان نیست ولی برای افرادی که مانیتورهای Passive ال جی را خریداری می کنند این نرم افزار بصورت رایگان و در جعبه مانیتور ارائه می شود. TriDef 3D امکان پخش فیلم، عکس و بازی های سه بعدی را نیز دارد. کار کردن با نرم افزار نسبتا ساده است. برای پخش فیلم و عکس، تنها کافی است از منو مربوطه فایل های سه بعدی را انتخاب کنید. اما برای اجرای سه بعدی بازی ها، می بایست برای هر کدام پروفایل مربوطه را انتخاب نموده آدرس فایل EXE و دایرکتوری آن را نیز به نرم افزار بدهید. در زمان پخش بازی با استفاده از کلید های ترکیبی Alt+Shift بعلاوه – یا + می توانید حالت دو بعدی را به سه بعدی و یا برعکس تغییر دهید.

بازده این مانیتور در نمایش فیلم های سه بعدی بسیار خوب بود، عمق تصویر سه بعدی و وضوح تصویر نیز قابل قبول است. از طرفی به دلیل استفاده از عینک های پسیو کنتراست و روشنایی تصویر سه بعدی نیز بسیار خوب است.

در مورد بازی ها وظیفه تبدیل بازی 2 بعدی به 3 بعدی برعهده نرم افزار TriDef 3D است. بازی ها به خوبی سه بعدی می شوند. لذت بازی های سه بعدی بسیار جذاب و هیجان انگیز است. اما عمق سه بعدی در حالت Passive کمی کمتر از Active است. به نظر می رسد نرم افزار Nvidia بهتر از TriDef 3D بازی ها را سه بعدی می کند. البته زمانی که با مانیتور پسیو، بصورت سه بعدی بازی می کنید کمتر دچار سردرد و یا خستگی چشم می شوید و کنتراست و روشنایی بازی ها نیز بسیار بیشتر از مانیتورهای Active Shuter است. اما در مانیتورهای Active عمق سه بعدی در بازی ها کمی بهتر از مانیتورهای Passive است.

در مجموع اگر اهل بازی های کامپیوتری باشید. از تجربه بازی ها بصورت سه بعدی شگفت زده خواهید شد.

به لطف پورت HDMI، مانیتور D2342P به کنسول های بازی، گیرنده های دیجیتال، پخش کننده Blu-Ray نیز متصل می شود و قادر به پخش تصاویر سه بعدی و یا تبدیل تصاویر دو بعدی به سه بعدی آنها است.

جمع بندی:

نقاط قوت:

قیمت ارزان تر: برای تماشای سه بعدی در فناوری پسیو هزینه بسیار کمتری متحمل خواهید شد. عینک، مانیتور و سخت افزار مورد نیاز برای پخش سه بعدی با فناوری Passive تقریبا نصف فناوری Active است.

عینک بهتر: عینک های پسیو علاوه بر ارزان بودن، سبک و شفاف هستند. زمانی که با عینک پسیو تصاویر سه بعدی را مشاهده می کنید کمتر لرزش تصویر را احساس می کنید و چشم ها دیرتر احساس خستگی می کنند.

شفافیت و کنتراست بالا: به لطف فناوری Super LED ال جی تصاویر در مانیتور D2342P بسیار شفاف و زنده نمایش داده می شوند.

تقریبا تمام بازی های کامپیوتری توسط Tridef 3D سه بعدی می شوند. اما برای مشاهده فیلم و عکس سه بعدی بهتر است محتوای سه بعدی تهیه کنید چون قابلیت تبدیل 2 بعدی به 3 بعدی این مانیتور همانند دیگر نمایشگرهای سه بعدی به خوبی عمل نمی کند و تصاویر سه بعدی خروجی کیفیت قابل قبولی ندارند. اما اگر فیلم سه بعدی با این مانیتور مشاهده کنید حتما از آن لذت خواهید برد.

نقاط ضعف:

تصاویر 2 بعدی به دلیل استفاده از تکنولوژی FBR و Passive در مقایسه با مانیتورهای غیر سه بعدی پایین تر است. در واقع اگر با دقت به تصویر توجه کنید خطوط تصویر را مشاهده خواهید کرد.

هرچند رنگ ها بسیار خوب و زنده نمایش داده می شوند اما طیف رنگ مشکی تا سفید کامل نیست.

در نهایت اگر قصد تجربه بازی و فیلم های سه بعدی در کامپیوتر را دارید مزایای مانیتورهای Passive به مانیتورهای Active سنگینی می کند. با خرید مانیتور Passive هزینه بسیار کمتری متحمل خواهید شد و در اکثر موارد لذت بسیار بیشتری خواهید برد.

خدمات پس از فروش این مانیتور به عهده شرکت مادیران است. از برجسته ترین خدمات این شرکت، خدمات پس از فروش 2 ساعته است که در صورت بروز مشکل برای مانیتور شما، کارشناسان این شرکت در کمتر از 2 ساعت در محل شما حاضر شده و مشکل مانیتور را حل خواهند کرد.

این مانیتور وارداتی دارای یک سال گارانتی و 5 سال خدمات پس از فروش شرکت مادیران است.

منبع : زومیت

مانیتور 3 بعدی


سه شنبه 5 شهريور 1392برچسب:,

|
 

تصاویر تنظیم انواع ماهواره در ایران

https://www.google.com/search?q=%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1+%D8%AA%D9%86%D8%B8%DB%8C%D9%85+%D9%85%D8%A7%D9%87%D9%88%D8%A7%D8%B1%D9%87&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=3bobUtOOHej34QT3yIHwAg&ved=0CCsQsAQ&biw=1024&bih=653


سه شنبه 5 شهريور 1392برچسب:دیش , ماهوا , ره, تنظیم ماهواره,

|
 

دیش

ماهواره


سه شنبه 5 شهريور 1392برچسب:دیش,ماهواره,ال ان بی,

|
 

شبکه اجتماعی

حتما تا حالا هزاران بار شنیده اید که توئیتر شبکه اجتماعی و ابزار بازرگانی بسیار خوب برای رشد تجارت های کوچک است. طبق آمار این شبکه روزانه دویست میلیون بازدید کننده دارد و هر روز صاحبان تجارت های رو به رشد مختلف به توئیتر می پیوندند تا از این شبکه به طور مستقیم با مشتریان احتمالی خود ارتباط برقرار کنند. اما آیا با نحوه فعالیت در توئیتر آشنا هستید؟ این معمولا اشتباهی است که اکثر صاحبان تجارت مرتکب می شوند یعنی بدون توجه به این موضوع مهم و ندانستن عملکرد شبکه وارد آن می شوند و در نهایت ممکن است به نتیجه مطلوب نرسند. در این مسیر اولین نکته ای که باید در نظر بگیرید اینست که هر شبکه یک راه منحصر به فرد برای ارتقا یافتن دارد. در زیر به راه های ارتقا یافتن در شبکه توئیتر اشاره شده است :

قوانین اصلی برای جذب ترافیک از طریق توئیتر (رشد تجارت با Twitter)
* با بازاریابی از طریق توئیتر آشنا شوید
آشنایی و درک کلمات و عبارت های واقع در توئیتر بسیار اهمیت دارد مثلا باید بدانید که tweet, DM یا Direct message, Follow, @, hashtag چه معنایی دارند.
* در بازاریابی از طریق توئیتر عنوان اهمیت دارد
در وب سایت خود نباید از عنوان و موضوع خود منحرف شوید. مثلا اگر کمپانی شما در مورد محصولات غذایی فعالیت دارد، در وب سایت خود از ابزارهای مختلف و یا مثلا اتومبیل صحبت نکنید و در عوض درباره غذاها و دستورهای غذایی مختلف، کتابهای آشپزی یا رستوران ها و غیره مطلب بنویسید. اگر از تم خود منحرف شوید احتمال دارد مشتریان اشتباهی نیز نصیبتان شود.
* توئیتر hashtag (#) را دوست دارد
این علامت بی شک از مهمترین ابزارهای موجود در توئیتر است. با قرار دادن این علامت در جلوی یک کلمه در توئیت خود مطمئن می شوید که توئیت شما به تمام دوستانتان فرستاده شده است.
* گرفتن آخرین اخبار در مورد صنعت خود از طریق شبکه های اجتماعی
برای جلب توجه مخاطبان خود آخرین اخبار مربوط به صنعت خود را توئیت کنید. همچنین لینک هایی که از آنها این اخبار را گرفته اید مانند Google Alerts و RSS feeds را به آنها بدهید.
* سعی کنید با دادن پیشنهادات یا مزایای خوب ترافیک را به سمت خود جذب کنید
دادن یک پیشنهاد یا مزیت خوب تکنیکی است که همیشه به درد می خورد. این پیشنهاد یا مزیت می تواند ارائه یک کوپن تخفیف یا کاهش دادن قیمت یک محصول به خصوص باشد.

توجه داشته باشید که موارد ذکر شده در بالا همه چیز درباره توئیتر نیستند و سرویس های بازرگانی مختلفی وجود دارند که به شما در کار با توئیتر کمک می کنند. برای موفق شدن در تجارت خود این سرویس ها را از دست ندهید.


سه شنبه 5 شهريور 1392برچسب:تو یی,تر,

|
 

فارمینگفارمینگ روشی برای هک، که هدف از آن در ابتدا گمراه کردن کاربر اینترنت است.
فارمینگ حمله هکری برای هدایت ترافیک یک وب سایت به سایتی دیگر است. در روش فارمینگ از آسیب پذیری های دی ان اس بهره برداری میشود. در این روش به صورتی عمل میشود که تقاضای دی ان اس برای یک نام دامین، آی پی واقعی آن دامین تقاضا شده نبوده بلکه آی پی یک سایت تقلبی باشد.
فارمینگ بجای اینکه کاربر را گول بزند تا به یک ایمیل تقلبی پاسخ دهد تا او را به یک وب سایت جعلی هدایت کند، برای فریب دادن کاربر برای تسلیم هویت و اطلاعات حساسش، از روش های زیرکانه تری استفاده می کند. این حملات از اسب های تروا (تروجان) برای نصب برنامه های کلیدخوان و برنامه های هدایت کننده استفاده می کنند تا به یک نفوذگر اجازه دهند کلمات عبور و شماره کارت های اعتباری را بدست آورد، بدون اینکه کاربر مجبور به انجام کاری غیرعادی باشد.

روشهای مختلفی برای فارمینگ وجود دارد که یکی از آنها تغییر سرور دی ان اس محلی است. در این روش کاربر به جای دامین واقعی به یک سایت تقلبی هدایت میگردد.

 

 


سه شنبه 5 شهريور 1392برچسب:فا,ر,م,ی,نگ,تدوجان,سایت,وب سایت,

|
 

نود32

محصول بسیار قدرتمند کمپانی ESET یکی از قویترین آنتی ویروس های حال حاضر دنیاست. این آنتی ویروس قدرتمند با توانایی به روز رسانی فوق العاده ی خود قادر به شناسایی جدیدترین ویروس ها و مخرب ها و حملات رایانه ایست. اما مشکلی که شاید شما هم به آن برخورده باشید این است که برای بروز رسانی دیتابیس این آنتی ویروس نیاز به Username و Password هست که در صورت باطل شدن یا در دست نداشتن پسورد، امکان بروز رسانی به شما داده نمی شود.بنابراین تصمیم براین شد که Username و Password هایی که برای این آنتی ویروس منتشر می شود را در این قسمت قرار دهیم.قابل ذکر است که این صفحه به صورت روزانه آپدیت می شود و یوزر و پسورد های جدید قرار داده خواهد شد.پس هر روز به این صفحه مراجعه کنید.


چگونگی آپدیت کردن:
.

پنجرۀ اصلی nod32 رو باز کرده و بر روی گزینۀ Update از سمت چپ کلیک کنید. در این قسمت گزینۀ Username and password setup رو بزنید و یکی از یوزر و پسورد های اینجا را وارد کنید و پنجره را ok کنید. سپس بر روی Update virus signature database کلیک کنید تا آپدیت انجام شود. در صورتی که پسورد شما expire شده باشد، مجددا یک یوزر و پسورد جدید را تست کنید.لازم بذکر است که مدت زمان آپدیت به نوع و سرعت اینترنت و تعداد دفعات آپدیت های قبلی شما بسنگی دارد.n32iran

به روز شده در مورخه شنبه 2 شهریور ۱۳۹۲

برای دریافت سریالها اینجا کلیک نمایید.

.

 


برچسب‌ها: Antivirusآنتي ويروسآپديتجدید ترین سریالهاسریالهای روزانه nod32
+ نوشته شده در  شنبه دوم شهریور 1392ساعت 14:42  توسط محمود مرادی  |  نظر بدهید

نود32 افلاین


سه شنبه 5 شهريور 1392برچسب:NOD32;$,

|
 

Nod32

به روز رسانی بسته های امنیتی یکی از مهم ترین مواردی است که باید در انتخاب و استفاده آنتی ویروس ها بدان اهمیت ویژه ای داده شود. وقتی کاربر می تواند نهایت امنیت را در سیستم خود تامین کند که همیشه بسته امنیتی به روز شده ای داشته باشد تا با استفاده از آن و البته بانک اطلاعاتی که از آخرین فایل های مخرب وجود دارد سیستم را در مقابل حملات مخرب بیمه کند. به روزرسانی ها امروزه به تو دو صورت رواج یافته است. به صورت آنلاین که متداول ترین راه ممکن است اما برای بسیاری از کاربران انجام این کار شاید تا حدودی ملال آور باشد چرا که حداقل برای آنتی ویروس هایی نظیر Eset NOD32  برای مرتبه اول حتی با سرعت ها نسبتا بالا هم حداقل 1 تا 2 ساعت لازم است تا به روز رسانی انجام شود. این در حالی است که کاربر اگر بخواهد همین کار را برروی چند سیستم هم اعمال کند به شدت زمان گیر است اما راه دیگری وجود دارد که به روز رسانی به صورت آفلاین است. این کار بسیار مفید است ؛ برای مثال وقتی کاربر آخرین فایل های به روز رسانی شده را دریافت کرده و آنتی ویروس را به صورت آفلاین به روز می نماید علاوه بر این که سرعت بسیار بالایی هم دارد برای مرتبه ها بعد به روز رسانی فوق العاده سریع و آسان می شود و البته می توان همین فایل آبدیت آفلاین را برروی بی نهایت سیستم هم اعمال کرد. البته گاهی هم نقش مهمی در از بین نرفتن سریال نامبرها و کرک ها دارد. ما هم قصد داریم از این پس فایل های آفلاین بسته های امنیتی معروفی نظیر NOD32 را هر چند وقت یک بار به روز کنیم تا کاربران بتوانند به صورت آفلاین و البته بسیار سریع کار به روز رسانی را انجام دهند. این بار آخرین به روزرسانی نرم افزار امنیتی معروف Eset NOD32 را قرار داده ایم تا شما کاربرانی که ازاین بسته استفاده می کنید بتوانید از قابلیت های این نوع به روزرسانی استفاده کنید.nod32


سه شنبه 5 شهريور 1392برچسب:NOD32,

|
 

http://col.stb00.s-msn.com/i/D7/EA96A49B195D14D2E13B8BC607357.jpg

منا ببین


جمعه 1 شهريور 1392برچسب:آتش ,خون ، قیامت ,

|
 

دریافت کد تبلیغات گرافیکی تصادفی بر چسب موضوع

نکات مهم : نمایش تبلیغات بصورت هوشمند و مرتبط و با توجه به عناوین صفحات سایت و وبلاگ شما و همچنین عبارات جستجو شده در وبگاهتان می باشد. توجه داشته باشید که این موضوع باعث هدفمندتر شدن نمایش تبلیغات و در نتیجه کلیک بیشتر از سوی بازدیدکنندگان و در نهایت درآمد بیشتر شما خواهد شد.همچنین ممکن است با توجه به موضوع صفحات وب شما بجای نمایش تبلیغات گرافیکی ، بصورت اتوماتیک تبلیغات متنی در همان سایز تبلیغات گرافیکی نمایش داده شود که اینکار باعث درامد بیشتر شما خواهد شد. برای اینکه نمایش تبلیغات هدفمندتر شده و همچنین پورسانت شما محاسبه شود، باید حتما نکات زیر بدرستی رعایت گردد : 1- کدهای تبلیغاتی اوکسین ادز حتماً باید بعد از تگ title در قالب وبگاه شما قرار بگیرند. 2- در صورتیکه کدهای تبلیغاتی اوکسین ادز را در آیفریم قرار داده اید ، حتماً باید دامنه ای که آیفریم در آن قرار دارد و دامنه ای که تبلیغات در آن نمایش داده می شود دقیقاً یکی باشند. مثال : اگر آدرس سایت شما که می خواهید تبلیغات را توسط آیفریم در آن نمایش دهید مثلا www.xxx.com باشد باید صفحه حاوی آیفریم تبلیغات حتما در همان دامنه اصلی www.xxx.com و به طور مثال در www.xxx.com/ads.html باشد و اگر بعنوان مثال در ساب دومین دامنه اصلی مثل www.ads.xxx.com قرار گیرند ، قابل قبول نمی باشد.(این مورد فقط مختص افراد بسیار اندکی می باشد که تبلیغات را توسط آیفریم نمایش می دهند) توجه : عدم رعایت هر کدام از موارد فوق باعث عدم محاسبه پورسانت شما خواهد گردید و سیستم مسئولیتی نخواهد داشت. به شما توصیه میکنیم جهت هوشمندتر شدن نمایش تبلیغات ، حتی الامکان از بنرهای 60*468 ، 240* 120 و 60*120 بیشتر استفاده نمایید. شما ميتوانيد تعيين كنيد چه تعداد بنر بصورت افقي و عمودي در كنار يكديگر قرار بگيرند. پارامترهاي row و col در كد دريافتي ، به ترتيب مربوط به تعداد سطرها و تعداد ستونهاي بنرها مي باشد. بعنوان مثال ، اگر در كد دريافتي ، پارامتر row را برابر با 3 و پارامتر col را برابر با 2 قرار دهيد، بنرها در 3 سطر و 2 ستون ، يعني در مجموع 6 بنر نمايش داده داده مي شوند. * اگر مقدار پارامتر text را در كد دريافتي برابر با 0 قرار دهيد متن زير بنر ها نمايش داده نمي شود. توجه نماييد كه در صورت نمايش متن زير بنرها ، به ازاي هر كليك ، مبلغي به اعتبار شما اضافه خواهد شد. جهت اطلاع از ميزان پورسانت كليك بر روي متن زير بنر ها ، به صفحه نرخنامه سيستم مراجعه كنيد.

چهار شنبه 30 مرداد 1392برچسب:تصادف ,تصادفی,کد,0,جدا,اضافه,

|
 

سقوط آزاد

سقوط آزاداین یک سقوط ....


سه شنبه 8 مرداد 1398برچسب:سقوط,آزاد,

|
 

دشت

ما هم به دشت برویم ما هم به دشت رویم.

به دنبال هم رویم .کجا بهتر از کوه و دشت. بی خیال باش با من بیا بگردیم.

دنیا گشتن به از دنیا خوردن است.هر کجا هستی صفا کن تا دلت صفا شود.


پنج شنبه 3 مرداد 1398برچسب:دشت,

|
 

سُعد

سُعد

بیخ یا به اصطلاح فنی غدۀ زیر زمینی گیاهی است که گونه های مختلف آن را به فارسی به طور کلی « جگن » می نامند. غدّه یا ریشۀ متورم آن را که در بعضی گونه ها معطر و خوشبو و در برخی گونه ها شیرین و خوردنی است و مصرف دارویی دارد در کتب طب سنتی با نامهای « سُعد» و « سُعد کوفی»،          « صباح الخیر»، « مشک زمین » و « حب الزلم» و نوعی از آن نیز « سعد هندی» نامبرده می شود . در آذربایجان آن را « تپلاق» یا « توبولاق» و در تنکابن مازندران « استکور» می نامند. گیاه را به فرانسوی Souchet و غدّه معطر آن را Souchet  odorant و Amande  de  terre گویند و به انگلیسی Sedge و Galingale و به یونانی Kypeiros که به معنای گیاه باتلاقی است می نامند و جنس گیاه که به لاتین Cyperus گفته می شود از ریشۀ یونانی آن گرفته شده است.

گیاهی است از خانوادۀ جگنها  Cyperaceae که متجاوز از یکصد گونه دارد و نام علمی گونه هایی از آن عبارت است از :

1- Cyperus  longus  L. که گونه با غدّه های معطّر است این گونه که دارای ساقۀ زیرزمینی خزنده و ساقۀ هوایی سه گوش است ، بلندی آن 100-40 سانتی متر می شود در ایران در اطراف تهران ، در لرستان در بیشه و اشتران کوه و خرم آباد ، در شیراز و کازرون ، در بلوچستان دیده می شود در هند نیز انتشار دارد.

2- Cyperus  escultus  L. این سعد را که به عربی « حب الزلم» گویند، به فرانسوی Amande de terre  , Souchet  comestible نامیده می شود. گیاهی است علفی چند ساله ، بی کرک، بلندی ساقۀ آن 50-20 سانتی متر . در بعضی قسمتهای ساقۀ گیاه برجستگی های کوچک به شکل غدّه دیده می شود. ساقۀ آن سه گوشه و روی سطح آن خطوط ظریف طولی وجود دارد. سنبلکهای آن خرمایی رنگ مایل به زرد و برگها باریک و دراز است .این گونه در هند، ایران ، افریقا و امریکا انتشار دارد در ایران در اهواز و شیراز دیده می شود.

3- .Cyperus    rotundus L. نام محلی آن در ایران « تاپاتی» است به فرانسوی Souchet  rond و به انگلیسی Nutt  grass گفته می شود.گیاهی است چند ساله به بلندی 40 – 20 سانتی متر. ساقۀ زیرزمینی آن در قسمتهای مختلف دارای تورمهای غده ای سیاه رنگ به شکل تخم مرغی دراز می باشد . ساقۀ آن سه گوشه است . برگها متعدد و کوچک به طول 6-2 میلی متر. و سنبلکها به رنگ   قهوه ای مایل به قرمز است . این گیاه در ایران در کرج ، اطراف تهران و در شمال در مازندران ، در مشرق در خراسان ، در مناطق مرزی ایران و عراق و در نصیرآباد بلوچستان که با نام محلی « کاب» شناخته می شود و در شیراز دیده می شود.

گونه ای از این گیاه نیز در منازل به عنوان گلدان زینتی کاشته می شود که در تهران آن را « علف چتری » گویند ، زیرا برگهای آن مانند چتر است و هر چند برگ از یک نقطه خارج می شود . به انگلیسی این گونه را Umbrella  grass و Umbrella   flatsedge گویند نام علمی آن Cyper   alternifolius می باشد.

گیاهی است چند ساله به بلندی 90-30 سانتی متر . برگهای آن باریک دراز و علفی به رنگ سبر تیره و هر چند برگ مانند چتر از یک نقطه خارج می شود ساقه گیاه سه گوشه است. در اواخر تابستان گلهای آن ظاهر می شود این گیاه بومی مناطق نیمه حارّه است و مرتباً باید آبیاری شود سرمای زمستان مناطق سرد را تحمل نمی کند و باید در داخل منزل یا گلخانه باشد.

سعد و به طور کلی انواع گونه های آن در نقاط بسیار مرطوب و باتلاقی مناطق گرم و معتدل دنیا می رویند و ریشه های گیاه باید همیشه در آب باشد به طوری که اغلب مردم جگنها را علفهای هرز باتلاقها می دانند. تکثیر این گیاه با کشت غده های آن در فروردین ماه و برداشت آن در ماههای آبان و آذر انجام میشود. غده های معطر آن که سعد کوفی گفته می شود در طب سنتی مصارف دارویی وسیعی دارد و در مورد کشت گونه های زینتی درگلدان ، قسمتی از بوتۀ گیاه را جدا کرده و با ریشه از بوتۀ اصلی جدا می کنند و مستقلاً می کارند.

 

ترکیبات شیمیایی

در سعد گونۀ C.rotundus یک اسانس مشخص شده که مقدار آن در حدود 5/0 درصد آن است و شامل پینن ، مقدار کمی سینئول ، سسکی ترپن، و یک الکل جدید به نام ایزوسی پرول می باشد . به علاوه دارای چربی است که شامل 7/2 درصد یک مادۀ مومی خنثی ، گلیسرول ، لینولنیک اسید ، لینولئیک اسید، اولئیک اسید ، میر یستیک اسید ، و استئاریک اسید می باشد. یک آلکالوئید ناپایدار نیز در سعد وجود دارد [ G.I.M.P] .اسانس روغنی فرّار قسمت متورم زیرزمینی سعد گونۀ یاد شده خاصیت آنتی بیوتیک دارد و از رشد مایکروکوکوس پیروژنس واریته اورئوس جلوگیری می کند [S.G.I.M.P].

در گزارش دیگری آمده است که قسمت زیرزمینی متورم سعد گونه C.rotundus دارای اسانس روغنی فرّار ، نوعی پروتئید [ ایچی مورا]، نشاسته، قند و مواد رزینی و یک آلکالوئید استافیلوکوکوس اورئوس جلوگیری می نماید.

در گونۀ C.esculentus غده های متورم قسمت زیرزمینی گیاه دارای در حدود 28- 20 درصد روغن با طعم و بوی مطبوع است و به علت چربی زیادی که در غده های آن وجود دارد ، آردی که از آن تهیه می شود مادۀ غذایی بسیار پرانرژی می باشد.

سعد که از ریشۀ گیاهان یاد شده بخصوص نوع معطر آن از ریشه گیاه C.longus به دست می آید غده ای است به شکل و اندازۀ بادام یا زیتون و یا کمی بزرگتر ، پوست آن سیاه و داخل آن سفید و معطر است . نوعی از آنکه در بازار سعد هندی گفته می شود مغز آن سفید نیست و کوچکتر از نوع سعد کوفی است و شبیه زنجبیل می باشد و اگر جویده شود زعفرانی رنگ می شود. خاصیت نوع هندی آن این است که اگر به پوست بدن مالیده شود ، موهای آن قسمت می ریزد در ایران بهترین سعد را از نظر دارویی از ریشۀ جگنهایی که در فارس در کنار رودخانه ها می روید ، به دست می آورند ، مغز آن بسیار سفید و معطر است .

در هند قسمت زیرین متورم گونه خوراکی C.esculentus محرک و افزایش دهندۀ نیروی جنسی است و سعد معطر حاصله از گونۀ C.longus دارای طعم کمی تلخ و معطر است و دراسپانیا به عنوان محرک و مقوی معده و قاعده آور خورده می شود و سعد به دست آمده از ریشۀ گونه C.rotundus مدّر و قاعده آور و معرّق و ضد کرم شکم و محرک است و برای اختلالات معده و تحریکات روده ای تجویز می شود . در چین ، ژاپن ، کره و تایوان سعد حاصله از گیاه C.rotundus ، به عنوان قاعده آور ، مسکن ، آرام بخش ، ضد اسپاسم [ ایچی مورا و کاریونه و کیمورا] و بند آورندۀ خونریزی [ کاریونه و کیمورا] . تجویز میشود. این سعد برای معالجۀ انواع و اقسام ناراحتی های رحمی شامل بند آمدن بی موقع عادت ماهیانه و عادت ماهیانه با خونریزی خیلی شدید و همچنین برای رفع ناراحتی های زایمان مصرف می شود.ضمناً سعد تونیک ، مقوی معده [روا] و نرم کنندۀ سینه [ چونگ] است و برای سوء هاضمه ، نفخ ، بزرگ شدن معده [ چونگ یائوچی و گزیانگفو] ، تهوع، دیسانتری [ هاو] ، درد شکم ، سرماخوردگی ، سرفه [هو] و سردرد مفید است [ ایشی دویا]. در چین علاوه بر موارد فوق سعد را در جوشانده های مختلف به عنوان مدّر و برای معالجۀ ناراحتی های کبد ، زردی و تب بر در مالاریا مصرف می کنند و آن را برای رفع میگرن و سرگیجه نیز بسیار سودمند می دانند و بالاخره داروی موثری برای معالجۀ روماتیسم است               [ می نات].از سعد مخلوط با داروهای موثری برای معالجۀ صرع، سکسکه و رفع ترشحات سوزاکی مهبل استفاده می شود زیرا برای تصفیۀ خون نیز مفید است .

در شبه جزیرۀ مالایا غده های سعد ازچین وارد می شود و از دود آن که داخل بینی دمیده می شود برای رفع درد بینی استفاده می شود [برکیل]. به عنوان مدّر بسیار قوی مصرف می شود. جوشاندۀ سادۀ آن ضدکرم شکم و قاعده آور است . در جاوه برای قطع اسهال مصرف می شود در فیلیپین جوشاندۀ ریشۀ آن را برای اسهال خونی می خورند و در استعمال خارجی روی صورت  می ریزند، برای رفع درد دندان مفید است . سعدخشک و یا جوشاندۀ آن را برای رفع درد معده می خورند.

و امّا سعد کوفی از نظر طبیعت طبق رأی حکمای طب سنتی خشک و نسبتاً گرم است و از نظر خواص معتقدند که خوردن آن مدّر است یعنی ترشح ادرار را زیاد می کند و قاعده آور است . دهانۀ عروق را باز کرده و عفونتها را خارج می سازد. جهت کاهش سردردهای سرد ، بدبویی بینی ، روشن کردن و جلای رنگ رخسار ، برای خفقان ، یرقان ، زخمهای معده ، تقویت معده ، هاضمه ، اعصاب، افزایش نیروی جنسی و اشتهای به غذا مفید است . سعد را با آب بسایید و در ظرف سفالی بر آتش بگذارند تا آب آن جذب شود ، و هر روز ناشتا قدری از آن را بخورند ، برای تقویت معده ، رفع سوزش دهانۀ معده که در اثر بدهضمی غذا ایجاد شده باشد و همچنین برای رفع بدبویی دهان که منشاء آن بدی هضم معدی باشد ، مفید است . اگر از جوشاندۀ آن به صورت قطره در گوش چکانیده شود برای رفع سنگینی شنوایی مفید است . اگر دندانها و لثه ها را با گرد آن بشویند و مالش دهند برای خوشبویی دهان و تقویت دندانها و لثه ها و سفت کردن لثه ها مفید می باشد . اگر گرد آن را داخل صابون کنند صابون بسیار معطر و خوشبو میشود.پاشیدن گرد سعد روی زخمهای کهنه برای رویانیدن گوشت مفید است . اگر 30 گرم سعد را در 450 گرم سرکه رقیق جوشانیده باشند خوردن آن به تدریج ظرف 4-3 روز که هر بار 30 گرم خورده شود برای دفع اقسام کرم معده کرم کدو مفید و موثر است . اسراف در خوردن و یا خوردن آن به طور مداوم مضّر است و موجب ایجاد اختلال درخون می شود.  در مور خواص سعد

 


پنج شنبه 3 مرداد 1392برچسب:,

|
 

به وبلاگ خود خوش امدید

با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...


1 فروردين 1387برچسب:به وبلاگ پرستو خوش آمدید,

|
 

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد



به وبلاگ من خوش آمدید

نازترین عکسهای ایرانی

 

پست ها
سرعت
سعد
دشت
سقوط آزاد
دریافت کد تبلیغات گرافیکی تصادفی بر چسب موضوع
NOD32
نود32
شبکه اجتماعی
قالب
عکس

 

آشنای شما

 

شهريور 1392
مرداد 1392
تير 1392

 

تصاویر تصادفی
بلند پرواز
آموزش هک و جلوگیری از هک شدن مودم ADSL
اوقات فراغت کودکان
تصاویر اینترنت
حساسیت
سر گرمی در پارک
كسي كه به سفر عادت دارد، مي داند كه هميشه لحظه اي فرا مي رسد كه بايد رفت
نود32
قالب
کی ورد
کره زمین ناسا
کره
کامپیوتر
مانیتور
تصاویر تنظیم انواع ماهواره در ایران
دیش
شبکه اجتماعی

 


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پرستو و آدرس pishgoroo.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آموزش کامپیوتر و اینترنت رایگان
شناخت انسان
سایت تفریحی تفریح ها
جی پی اس موتور
جی پی اس مخفی خودرو

 

تبادل لینک رایگان
زیارت قبول
تصاویر گوگل
کسب درآمد از پارس پا
سایت تفریحی تفریح ها
آموزش کامپیوتر و اینترنت رایگان
شناخت انسان
ساختن وبلاگ
شماره پیمان کارها
حمل ته لنجی با ضمانت از دبی
خرید از چین
قلاده اموزشی ضد پارس سگ
الوقلیون

 

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

 


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 24
بازدید ماه : 24
بازدید کل : 46140
تعداد مطالب : 28
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1



.: TOP TARGHAGH :.


--->
== موتورهای جستجوی عمومی == * [[الکسا اینترنت]] * Ask.com * bing Search یا همان Live سابق * Exalead * Gigablast * [[گوگل]] Google * MozDex * WiseNut * جستجوی [[یاهو]]! (Yahoo! Search)